După o lună de zile în care publicul bucureștean a putut admira în Galeria Odeon (foaier Sala Studio) Frumusețea nevăzută a teatrului, surprinsă într-o expoziție de fotografii, realizate de Mihaela Tulea, cu doamnele aflate în spatele scenei, de mâine, 11 aprilie, ora 19:30, Galeria va fi spațiul în care debutează ediția din acest an a festivalului Bucharest Fashion Film .
Aici va fi vernisată expoziția multimedia A Fashion Film Lexicon , primul eveniment din România plasat la intersecţia dintre fashion, film și advertising, Teatrul Odeon este în acest an partener al Festivalului, instalația  putând fi vizitată începând de vineri, 12, până duminică, 14 aprilie, în intervalul orar 11:00 - 19:00.

Intrarea este gratuită.

A Fashion Film Lexicon își propune un demers de identificare și exemplificare a conceptului de fashion film, un gen emergent, aflat la interferența dintre video art, scurtmetraj și spot publicitar, care explorează tensiunea dintre artistic și comercial. Este exact această tensiune cea care dă naștere unei abundențe de expresii creative. Pornind de la această premiză, expoziția A Fashion Film Lexicon investighează rolul imaginii în mișcare în promovarea modei contemporane, printr-o serie de producții, de la filme scurte cu o structură narativă bine definite, la video-uri experimentale care se bazează pe efecte speciale sau pe abstractizarea imaginii. Selecția de filme este curatoriată de echipa creativă a festivalului cu intenția de a arăta cele mai reprezentative exemple ale genului.

Dacă filmele incluse în expoziția multimedia A Fashion Film Lexicon sunt producții în afara competiției, trebuie să amintim și că, anul acesta, o serie de fashion films vor intra în competiţie pentru cele trei premii ale festivalului: Cel mai bun film, Cea mai bună producţie locală și un premiu special pentru inovaţie în proiecte cu bugete mici, Fresh Perspectives. Din juriu fac parte: Nick Rees-Roberts (profesor la Sorbonne Nouvelle University din Paris și autor al volumului Fashion Film: Art and Advertising in the Digital Age), Katie Metcalfe (video commissioner al platformei NOWNESS și programator al festivalului de film Sundance), Marketa Uhlirova (istoric de artă și directorul festivalului Fashion in Film din Londra), Lil Bulgac (fashion director Harper’s Bazaar România), Andrei Iovu (redactor-șef Harper’s Bazaar România) și Alina Gavrilă-Borțun (creative director Gavrilă&Asociații).

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Parteneri: Institut Français à Bucharest, Teatrul Odeon, Fix | Botanical Bar
Partener creativ: Glitch, Retro Future
Partener de travel: Magic Holiday
Partener logistic: DHL, Skullcandy
Partener de ospitalitate: Kronenbourg 1664 Blanc, The Botanist, Evian

Sponsori: Promenada, Samsung

doimih

X