Teatrul Odeon prezintă

vineri, 16 noiembrie 2018, de la ora 18.30, la Sala Studio în cadrul proiectului european
FABULAMUNDI. PLAYWRITING EUROPE

spectacolul lectură LULLABY

de Erika Galli și Martina Ruggeri
traducerea Eva Simon
regia Elena Morar

Cu: Virginia Rogin, Rodica Mandache, Gelu Nițu, Mircea Constantinescu, Cătălina Mustață

Spectacolul lectură are loc în prezența autoarelor și este urmat de discuții cu publicul.

INTRAREA LIBERĂ

Cele două autoare din Italia vor susține și două workshop-uri de scriere dramatică, la UNATC, cu studenții de la Masterul de scriere dramatică, marți, 13 și miercuri, 14 noiembrie.

Suntem în 2059, într-o lume care probabil nu mai are granițe. Au avut loc evenimente traumatice de mare importanță istorică, care au dus la formarea Statelor Unite ale Europei.

De-a lungul anilor, tinerii au reușit să ajungă la cele mai înalte nivele ale piramidei sociale. Majoritatea statelor lumii au adoptat un nou stil de politică, numeroase legi și au rescris constituțiile. 

O lege notabilă este adoptată pentru a rezolva problemele legate de pensionare și a aduce demnitate în viețile cetățenilor în vârstă; în conformitate cu această lege, la împlinirea vârstei de 70 de ani, cetățeanul este adus la unul din miile de centre Lullaby, aflate în toată lumea, unde își va petrece ultimii ani din viață. Orice bunuri sunt transmise copiilor sau celor mai apropiați moștenitori. În acest context, cele patru personaje ale piesei se unesc pentru a planifica o conspirație.

Doresc  să readucă echilibrul în societate sau, mai simplu, în propria lor viață. Lumea ireală în care sunt forțați să trăiască este o oază a bunăstării, un mic paradis pe Pământ, unde, probabil, orice tânăr ar visa să locuiască la finalul vieții.

Dar o cușcă, deși aurită, induce o lipsă de libertate. O obligație, ca orice obligație, în cele din urmă epuizează. Te poate face neliniștit, subversiv, chiar revoluționar.

Născute în 1983 și 1986, Erika Z. Galli și Martina Ruggeri și-au început parteneriatul creativ în 2005, înființând Industria Indipendente, o cooperativă de artă performativă, teatrală și vizuală. Cercetarea lor artistică a început în același an cu câteva opere video, experimentale și performative și a continuat cu scrieri originale și dramatizări, și colaborarea  cu artiști cu experiențe și moduri de lucru diferite, de la muzică la modă, de la dans la arte plastice. În 2009, și-au început cercetarea pe dramaturgie și teatru, iar în 2011 au debutat cu Crepacuore, care a primit numeroase premii la multe festivaluri naționale. În 2014 au jucat în È tutta colpa delle madri la Teatro Valle, iar piesa lor Supernova a câștigat Premiul Histryo pentru dramaturgie. În 2015, cele două au participat la Festivalul Trasparenze din Modena cu spectacolul I ragazzi del Cavalcavia, câștigător al premiului criticii Dante Cappelletti.  Au ajuns în etapa finală la Premiul pentru Scenariu cu Ho tanti affanni  in petto, o lucrare inspirată din Iliada. Din 2014, fac parte din grupul Le ragazze del porno, iar din 2015 fac parte din proiectul Fabulamundi. Playwriting Europe. În februarie 2016 au fost selectate ca artiști rezidenți de Institutul Cultural Italian din Paris unde au scris textul Lullaby, realizat în același an ca spectacol lectură la Théâtre Ouvert, Paris, în colaborare cu proiectul Face à Face și Maison Antoine Vitez. Din 2015, colaborează, în calitate de dramaturgi, cu regizorii Daniele Spanò și Luca Brinchi (primul text: Aminta de Torquato Tasso, 2016). Au prezentat un nou spectacol, Lucifer, la Festivalul Tramedautore (Piccolo Teatro, Milano) și la Festivalul Romaeuropa în septembrie-octombrie 2017. Textele lor au fost publicate de Editura Cue Press (Rosso rosa, Ferracchiati-Galli-Ruggeri).

Absolventă UNATC, specializarea Regie de Teatru, Elena Morar (n.1986)  activează atât în mediul independent de teatru bucureștean, cât și în cadrul proiectelor pentru tineri regizori dezvoltate de teatre de stat. Printre cele mai recente spectacole ale ei se numără School feat. COOL  de George Cocoș (Teatrul Tineretului Piatra Neamț, MIC-RO Laborator de creație), Tatăl meu preotul de Gabriel Sandu (prezentat în cadrul FNT 2018, Teatrul Apollo 111), Bull de Mike Bartlett (Arcub, cu sprijinul POINT), Artificii de Irina Dobriță (Sala Nouă a Teatrului de Comedie) și Dragoste în patru tablouri (Sala Mică-9G, Teatrul Național București) . De asemenea a coordonat numeroase spectacole-lectură (Teatrul Nottara, 2017 & 2018, Teatrul Odeon, etc.) și workshopuri cu liceeni în cadrul festivalurilor de profil. Interesată de dramaturgia contemporană românească, dar și de împletirea teatrului narativ cu storytelling-ul și expresia muzicală pe scenă, dezvoltă în paralel un traseu în zona teatrului muzical (operă și musical) ca regizor de scenă și asistent în prezent la OCC, în trecut la ONB și la Opera din Lyon.

Fabulamundi. Playwriting Europe: Beyond Borders? este un proiect de colaborare între teatre, festivaluri și instituții culturale din 9 țări europene (Italia, Franța, Germania, Spania, România, Austria, Belgia, Polonia și Cehia), co-finanțat de Uniunea Europeană prin programul Europa Creativă. Reţeaua urmăreşte să sprijine şi să promoveze dramaturgia contemporană în Europa, cu scopul de a consolida şi îmbogăţi activităţile şi strategiile profesioniştilor şi ale artiştilor care activează în domeniu, şi a oferi autorilor dramatici posibilităţi de conectare, întâlniri multiculturale şi dezvoltare profesională. 

În cadrul acestui proiect, aflat la a treia ediție, la Teatrul Odeon au fost realizate în perioada 2012-2016, opt spectacole lectură din dramaturgia tuturor țărilor partenere. Piesele traduse au fost publicate în 2015 și 2016 în volumele Dramaturgie italiană contemporană și Dramaturgie europeană contemporană, la editura Cheiron și Fundația Culturală „Camil Petrescu”. Kepler-438b de Guillem Clua, regia Bobi Pricop, a fost prima producție realizată în cadrul acestui proiect, urmată în 2018 de Gardenia de Elzbieta Chowaniec, regia Zoltán Balázs (Ungaria).

 

doimih

X