o adaptare de Peter Kerek după filmul Living in Oblivion de Tom Dicillo, produs de Lemon Sky Production
Aţi fost vreodată pe un platou de filmare?
Dacă aveţi această curiozitate, Teatrul Odeon vă dezvăluie culisele turnării unui film de dragoste în savuroasa comedie Linişte! Sărut.Acţiune!
În rolul regizorului căruia îi scapă totul de sub control: Pavel Bartoş.
Pentru acest spectacol de teatru m-am inspirat din filmul Living in Oblivion. Filmul spune povestea unei echipe de filmare, care încearcă să facă un film de succes cu minimum de resurse. Atât din lipsa banilor, cât şi din cauza echipei, nu tocmai profesioniste, filmarea devine foarte repede un dezastru mai mult comic decât tragic.
Spectacolul Linişte! Sărut. Acţiune!, împărţit în trei episoade, este despre ce se întâmplă înaintea începerii unei filmări. Ce se petrece în minţile şi sufletele actorilor, echipei tehnice şi a regizorului. Spune pe scenă povestea unui film, ce se consumă până să înceapă.
EXTRASE DE PRESĂ
„Prin tratarea regizorală inventivă, fiecare secvență câștigă aplauzele spontane ale publicului cucerit de comicul momentelor. Rezultatul interpretării susținut ireproșabil de către distribuție este o comedie savuroasă despre o zonă specială, în care însă, funcționează aceleași metehne de comunicare între indivizi, ca și în viața obișnuită.”
Ileana Lucaciu - marți, 12 februarie 2013 blogspot
„Cu "Linişte! Sărut. Acţiune!", Teatrul Odeon îşi reconfirmă statutul cu totul special în rândul instituţiilor de spectacol din România, acela de gazdă bună pentru producţii ce pot fi încadrate în zonă experimentului valoros. La cât mai multe, şi mai şi.”
Răzvana Niţă, PORT.ro, 11 februarie 2013
„Cei care nu au fost vreodată pe un platou de filmare şi au venit să vadă “Linişte! Sărut. Acţiune!” se pot considera martorii facerii unui film. E totul credibil. Şi se datorează tuturor, inclusiv acestei echipe, trăsnită pentru filmul din spectacol, dar ideală pentru spectacolul în sine. Se vrea un film de dragoste, dar iese... un spectacol de comedie. De fapt asta şi s-a dorit: o montare cu haz. E o formulă extrem de bine rezolvată de Kerek, care împarte spectacolul în trei părţi: primele două reprezintă vise urâte, iar a treia – o realitate, ca un coşmar.”
Maria Sârbu – jurnalul.ro – 11 februarie 2013
„Jocul se leagă şi se dezleagă accelerat, într-o continuă mişcare, un neîncetat du-te-vino, variaţie, alternare, încâlceală şi limpezire. Spre deosebire de platoul de filmare din piesă, pe scena de la Odeon lucrurile sunt puse la cale de un regizor riguros şi o echipă experimentată, entuziastă, inventivă şi tânără spiritual. Homo ludens.”
Maria Zărnescu - 4 martie 2013, yorick.ro
“Nu am văzut în ultima vreme prea multe comedii fără sîmbure amar pe scenele româneşti. Ei bine, asta e o comedie absolut delicioasă, la care se rîde mult şi rîsul e inteligent. Un spectacol despre cum se face un film, despre ce merge rău cînd aproape nimic nu merge bine, despre mici coşmaruri şi mari neînţelegeri. O sursă nesfîrşită de zîmbete şi chiar hohote de rîs.”
Răzvan Penescu, facebook, 10 februarie 2013